Çizgiler Çizmek

Çizgiler Çizmek
GraphicsWindow’ni açtıktan sonra, üzerine şekil, metin ve hatta resim çizebiliriz. Bazı basit şekiller çizmekle başlayalım. İşte, Grafik Penceresine bir çift çizgi çizen bir program.
1. GraphicsWindow.Width = 200
2. GraphicsWindow.Height = 300
3. GraphicsWindow.PenColor = "Green"
4. GraphicsWindow.PenWidth = 5
5. GraphicsWindow.DrawLine(15, 25, 100, 200)

6. GraphicsWindow.Show()
ve bu programı çalıştırdığınızda...

Yukarıdaki Programımızı açıklayalım
1.  Komut ile grafik penceresinin genişliği 200 olarak belirleniyor.
2.  Komut ile grafik penceresinin yüksekliği 300 olarak belirleniyor.
3.  Komut ile çizginin rengi yeşil olarak belirleniyor.
4.  Komut ile çizginin kalınlığı 5 olarak belirleniyor.
5.  Komut ile çizgi çizdiriliyor(Burayı açıklamak gerekirse A Noktasından B Noktasına düz bir çizgi çizer. A noktası sağ taraftan 15 birim içerde, yukarıdan ise 25 birim aşağıdaki noktadır. B Noktası ise sağ taraftan 100 birim içerde, yukarıdan ise 200 birim aşağıdaki noktadır).

6.  Komut ile grafik penceresinin ekranda gösteriliyor.



Değişik bir örnek verelim…


1.GraphicsWindow.BackgroundColor = " Blue"
2.GraphicsWindow.Width = 200
3.GraphicsWindow.Height = 200
4.GraphicsWindow.PenColor = " Black"
5.For i = 1 To 10
6.GraphicsWindow.PenWidth = i
7.GraphicsWindow.DrawLine(25, i * 15, 175, i * 15)
8.endfor
9.GraphicsWindow.Show()
ve bu programı çalıştırdığınızda...
Yukarıdaki komutları açıklayalım…
1.       Komut ile grafik penceresinin arka plan rengi mavi olarak belirleniyor.
2.       Komut ile grafik penceresinin genişliği 200 olarak belirleniyor.
3.       Komut ile grafik pencerenin yüksekliği 200 olarak belirleniyor.
4.       Komut ile çizginin rengi siyah olarak belirleniyor.
5.       Komut ile bir döngü başlatılıyor bu döngünün 10 kez çalışması belirleniyor.  6. Ve 7. Komutların 10 kez çalışması belirleniyor. 8. Komutta döngünün sonu belirleniyor.  Döngü başlamadan önce i değişkenine 1 değeri atanıyor.  Her seferinde i değişkenin değeri otomatik olarak 1 artıyor.
6.       Komut ile çizginin kalınlığı belirleniyor. İ değişkenin değeri neyse çizginin kalınlığı da aynıdır. İ değişkeni ilk önce bir olduğu için çizginin kalınlığı da 1 olur. Her döngünün sonunda i değişkeninin değeri bir artacağı için çizginin kalınlığı da bir artar.
7.        Komutu ile ekrana A noktasından B noktasına çizgi çizdiriliyor. Burada A ve B noktaları i değişkenine bağlı olarak hesaplanmaktadır. A noktasının sağ kenara uzaklığı 25 B noktasının sağ kenara uzaklığı 175 birimdir. A ve B noktasının yukarıya olan uzaklığı ise i değişkenine bağlı olarak hesaplanmaktadır. İ değişkeni 1 ise i*15 hesabından 1*15 işlemin sonucu 15 olduğu için A ve B noktasının yukarıya olan uzaklığı 15 birimdir. Döngü ilerledikçe i değişkenin değeri bir bir artacağı için i*15 işlemine göre de A ve B noktalarının yukarıya olan uzaklıkları da artacaktır.
8.       Komutu ile döngünün sonu  belirleniyor.
9.        Komut ile grafik penceresinin ekranda gösteriliyor.